27 december 2011

En lista

who01

Namn: Emma

Smeknamn: Har alldeles för kort namn. Emma J i grundskolan då vi var två med samma namn.

Ålder: 26

Stjärntecken: Kräfta. Brydde mig mycket om sådant när jag var tonåring.

Äter helst: En god bit kött eller lokala thaiställets friterade kyckling med jordnötssås.

Favoritfärg: Blått och puderrosa.

Bästis: Min man.

Bästa ämne i skolan: Bild, eller möjligtvis svenska.

Bästa film: Åh, det finns så många! Amelie från Montmartre, Romeo + Julia, Marie Antoinette, Watchmen, En enda man, och listan fortsätter eftersom det är så svårt att ranka.

Film jag aldrig vill se igen: Requiem for a Dream. Klarade inte att se mer än 30 minuter på grund av den starka ångesten jag kände. Ska tydligen vara bra, men det går inte.

Fritidsintressen: Rota runt på loppisar, baka och film.

Vill jag bli: Mer närvarande i stunden. Vad nu det betyder.

Drömresemål: New York.

Detta visste ni inte om mig: Snöar in på musik. Just nu spelar jag sönder "Satan i Gatan" med Veronica Maggio.

Är jag hemligt kär i: Kanske Jason Schwartzman, Zooey Deschanel och Cillian Murphy.

Blir jag lycklig av: Den kärlek jag får utav min familj, lite blödigt kanske, men sant.

Lista från Joanna

Inga kommentarer: