28 januari 2012

Nostalgimarknad

nostalgi01 nostalgi02
nostalgi03

Är ganska nyss hemkommen från lokala second-handbutikens nostalgimarknad. Köandet börjar cirka en timme innan öppning, men då är det ca 5-10 st die-hard-loppisfyndare. Vi brukar komma dit en halvtimme innan, för längre än så tycker R inte att det är roligt att köa.

Förra gången hittade vi hur mycket fina saker (och lite strunt) som helst, den här gången var vi antingen inte tillräckligt snabba eller helt enkelt inte lika mycket som tilltalade oss. Lutar mot det senare, eftersom jag tjuvkikade i folks korgar men såg inget som jag önskade att jag lyckats fånga.

Men alla i familjen hittade varsin sak; jag hittade en gammal leksakshäst, R fick ett dragspel och min man hittade en märklig låda fylld med glasmanicker och någon form av reglage. Behövs forskas i vad det egentligen är.

Inga kommentarer: