20 januari 2012

Tankar på ett tåg

- Åh, vad fint Liselotte Watkins accessoarjobb i senaste ELLE var! Flor, puderrosa, starka accenter. Och denna gången säljer de inte prints. Såklart.

- Läste vidare om Erika Vallins garderob som blev uppäten av malar. Speciellt hennes förlovningsklänning. Insåg att det är svårt att distansera sig från materiella ting, i alla fall minnessaker. Tänk om alla foton, kärlekslappar, teckningar skulle försvinna. Alla mina inte-så-värdefulla med sentimentalt laddade smycken. Bröllopsklänningen.

- Jag förstod verkligen inte varför man skulle "gråta av skratt" när man läste "Ett tal till min systers bröllop".

- Undrar om tjejen bredvid mig verkligen tyckte att det var okej att jag åt min macka med vitlöksdressing. Hon sa att det var okej, men vi känner ju inte varandra precis.

Inga kommentarer: