1 februari 2012

Kläderna

r_kläder01
r_kläder02

Som mamma till en pojke känns barnkläderna som erbjuds hos våra budgetkedjor så grymt tråkiga. Vissa säsonger görs det svårare att botanisera på tjejavdelningen, genom att man sätter volanger och puffärm på alla plagg. Men man får plocka utav godbitarna som gott det går.

På pojkavdelningen hittar jag de skönaste byxorna med mudd, svala skjortor och farfarströjor. På tjejavdelningen letar jag efter de roligare plaggen med enkla mönster (prickar, ränder), söta tryck och gärna lite glitter. Blått, grått och pasteller, med vissa starkare accenter.

Ibland får man se möjligheterna. Som den prickiga tröjan ovan. Jag älskade den neutrala färgen i botten och de färgglada prickarna, men den hade en rosa rosett i halsmynningen. Sprätt, sprätt och helt plötsligt ser jag tröjan som jag kommer sätta på R så ofta som möjligt när våren dyker upp.

Inga kommentarer: