23 mars 2012

Bröllop & havsskum

I vårt vardagsrum samlar vi alla tavlor vi gillar. Här är några av dem. Den med skeppet var en vardagspresent till M. Det var den finaste skepp-på-skummande-hav-tavla jag stött på ute på loppisar och second hand-butiker någonsin, så den paxade jag direkt.

tavlor03
Den här suddiga bilden hittade jag på mina föräldrars vind. Det är min pappa och min faster. Ser ut att vara en härlig sommardag, gillar hur propert min t-shirtälskande pappa är uppklädd.

Jag älskar gamla bröllopsbilder. Speciellt de färglagda. På den vänstra bilden är det mina morföräldrar, som jag aldrig lärde känna då de båda gått bort innan jag fyllt två. Tittar man riktigt noga ser man färgkluddet i buketten. Till höger är det min morfars syster och hennes man, som nästan kändes som mina morföräldrar när jag växte upp. Även de har gått bort sedan många år.

Undrar om det finns någon som kan fixa om ens bröllopsfoto i stil med dessa? Eller är det helt utdött?

Inga kommentarer: