10 juni 2012

Guldtigern

gulddjuren03 gulddjuren02 gulddjuren01
Jag följde ett länkflöde häromdagen och hamnade på en blogg vars namn jag inte kan komma ihåg tyvärr, men hur som haver blev jag väldigt inspirerad.

Har precis fått hem en laddning sprayfärg och guldfärgen tänkte jag använda till att fixa till lite ramar. Men när jag såg en tjej som målat små leksaksdjur för att ha som borddekoration på sitt bröllop kände jag mig tvungen att kopiera det!


Leksaksdjuren hittade jag secondhand för en struntsumma. Upptäckte att hård plast är att föredra framför mer gummiaktig när man sprayar, då de gummiaktiga ej torkar utan klibbar. En pudel och en björn åkte i soptunnan då de fortfarande inte torkat efter ett dygn.


Kommer nog leta fler djur efter den här första omgången. Det känns som små gulddjur kan man ha lite överallt i huset!





Inga kommentarer: