29 januari 2013

Elektriskt

nostalgi01
Om det inte vore för att mina föräldrar kommit på besök i förra veckan, hade jag missat nostalgimarknaden vår lokala miljöstation håller 2-3 gånger årligen. Blev några roliga fynd.

En chokladburk från Göteborg med cirkuskänsla och fina djur, ett litet leksakspiano och en kacklade höna från Fischer Price.

Min man bad mig hålla utkik efter konstiga, elektriska lådor. Den här gången fann jag Samariten. Den har reglage för strömstyrka och ett par kontaktytor klädda i bomullstyg. Eftersom den påminde så starkt om maskinen de använde för att ge elchocker i American Horror Story: Asylum, var jag tvungen att slå till. En tidig TENS-apparat, eller inte alls för fysiskt bruk? Vem vet?

En instruktion hur man ska handskas med maskinen är häftad på lockets insida, men beskriver ej själva syftet. Sista stycket lyder:

"OBS! Den milda strömmen i "Samariten" kan aldrig skada någon människa, men väl göra största nytta. Rädsla är fullkomligt obefogad."

Vet inte om det får mig att må bättre!

2 kommentarer:

Regina sa...

åh vilket gulligt piano!

Emma sa...

Jag fullkomligen älskar nostalgiloppisar!! Samlar som tusan :)