22 januari 2013

Man's best friend

 Bild lånad från Chilli

När jag var med min kollega på Chilli så blev jag genast förälskad i den här lampan. Världens gulligast, surmulnaste hund i lampform, liksom! Dock passade den inte in hemma hos mig i sin bruna originalfärg, och därför kände jag till att börja med att prislappen var lite hög. Men förälskelsen var för stor, så en dag köpte jag hem den.

Ett par veckor letade jag efter en ny lampskärm. Den skulle passa till en E27-lampa, inte vara för dyr (eftersom jag redan betalt en del för själva lampan) och jag hade en tanke om att rosa vore en fint färg. Till sist sprang jag på en för en tjuga på en lampaffärsrea och dagen efter sprayade jag om vovven. Nu vet jag inte vilken lampa jag skulle rädda vid en brand; fågeln eller hunden?

vovvelampa01  vovvelampa02


Inga kommentarer: